Aanvraag keuringen en attesten

Opzoek naar een asbestkeuring, elektrische keuring, stookolie keuring, EPC, over andere documenten om uw woning te verkopen of te verhuren? U kan bij ons alle documenten aanvragen voor uw vastgoedproject.

Zorg voor de nodige documenten

Als je je appartement wilt verkopen, moet je een aantal verplichte documenten kunnen voorleggen aan de koper. Deze documenten zijn onder andere:

  • Het eigendomsbewijs of de notariĆ«le aankoopakte
  • Het bodemattest, dat aantoont of de grond al dan niet verontreinigd is
  • Het stedenbouwkundig uittreksel, dat informatie geeft over de stedenbouwkundige bestemming, de vergunningen, de voorkooprechten en de eventuele overtredingen
  • Het energieprestatiecertificaat of EPC, dat de energiezuinigheid van het appartement weergeeft
  • Het keuringsattest van de elektrische installatie, dat aangeeft of de elektriciteit conform is of niet
  • Het asbestattest appartement, dat vermeldt of er asbest aanwezig is in het appartement
  • Het postinterventiedossier, dat de technische gegevens van het appartement bevat
  • Het uittreksel uit het kadastraal plan en het kadastraal uittreksel, dat de kadastrale gegevens van het appartement vermeldt
  • Het basisakte en het reglement van mede-eigendom, dat de rechten en plichten van de mede-eigenaars regelt
  • Het attest van de syndicus, dat de financiĆ«le toestand van de vereniging van mede-eigenaars weergeeft

Je kunt deze documenten zelf opvragen bij de bevoegde instanties of je laten bijstaan door een vastgoeddienst of notaris of makelaar. Zorg ervoor dat je deze documenten tijdig in je bezit hebt, want ze zijn noodzakelijk voor het opstellen van de verkoopovereenkomst.

Scroll naar boven